Поширені міфи про розвиток креативного мислення


Чи справді розвиток творчого мислення має якісь обмеження? Марджорі Райс почала вивчати математику на 51 році життя. До цього її знання у сфері математики обмежувалися рівнем шкільної програми. У 1977 Марджорі розробила свою власну систему позначень і використала її для відкриття трьох нових типів мозаїчних п’ятикутників і понад 60 різних теселяцій.
 
Але ж наша здатність навчатися з віком погіршується? І здатність застосовувати творче мислення? До того ж відкриття можуть робити тільки обдаровані люди? Пропонуємо розібрати найпопулярніші міфи про розвиток творчого мислення та результати ряду метадосліджень, що спростовують їх.
 
1. Творчість не для всіх
Якщо порівняти людей, що демонструють обдарованість, та простих людей, ми побачимо, що творчість — для всіх. Звичайні люди прогресують в опануванні творчого мислення навіть швидше.
 
2. Творчості краще вчитися в молодості
При оцінці ефективності вивчення творчого мислення, вимірюється 4 фактори: розв’язок задач, створення нових продуктів, зміна установок, дивергентне мислення. Після завершення навчання і діти, і дорослі починають розв’язувати творчі задачі краще.
 
3. Креативному мисленню треба навчатися в спеціальному університеті
Дослідження показують, що ефективно навчатися творчості можна як в академічному, так і в професіональному середовищі. Більш того, деякі дослідження демонструють, що другий варіант ефективніший. 
 
4. Креативність необхідно тренувати щодня
Так, щоденне тренування креативного мислення краще, ніж курси-інтенсиви. Але якщо ми пройдемо якесь навчання з розвитку креативності, воно буде мати ефект навіть через 1-2 роки. 
 
5. Для креативності потрібна підвищена мотивація
Мотивація потрібна!!! Але її однієї недостатньо. Якщо ми хочемо розвинути креативне мислення, нам недостатньо піти до коуча, який заряджатиме нас енергією. Ми маємо також приділяти увагу вивченню алгоритмів критичного мислення самостійно (про ці алгоритми ми почнемо розповідати вам завтра).
 
Як ми побачили, розвиток креативного навчання майже немає ніяких обмежень. Проте якщо ми хочемо, аби навчання принесло користь, ми маємо пам’ятати 2 речі: 1) використовувати алгоритми креативного мислення треба у різних сферах нашого життя, а не тільки у навчанні або роботі; 2) треба використовувати різні траєкторії розвитку креативного мислення, адже єдиної правильної траєкторії не існує.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 подкастів для саморозвитку та натхнення☺️🧠📚

Стереотипи

Річ у тім...